ツ Terjah Entry Terkini! ツ

Tuesday 5 June 2012

Header pertama buatan Najwa



Hah korang, dah banyak hari Najwa tak update.
Internet buat hal laa.
Kesian, kesian, kesian *sambil buat suara Upin dan Ipin.

Walaubagaimana pun, Najwa tetap memanfaatkan masa yang ada. Tahu Najwa buat apa selama Najwa tak boleh online ? Hah, korang tengok title entry tuu. Najwa buat first header. Tapi, tak laa se-gorgeous macam header korang. Header ni Najwa buat guna tip dari Kak Tia. Tak guna apa-apa software pun. Just guna Microsoft Power Point dengan Paint yang ada dalam setiap komputer berserta tulisan yang gergous.



Haa, ni laa header yang disebut-sebutkan tadi. Tak cantik pun. Kosong jee. Buat masa internet tak boleh guna, tak boleh download laa gambar-gambar yang gorgeous. Tapi okey laa bagi Najwa yang baru berjinak-jinak nak buat header ni. Tak payah susah-susah nak tempah. Membazir duit jee. HAHA. Korang kalau nak cuba buat guna Microsoft Power Point dengan Paint yang ada dalam setiap komputer berserta tulisan yang gorgeous tuu, boleh klik SINI.

Kat situ nanti dia ada kata kita kena print screen, kan. Korang tahu tak nak print screen dengan cara yang mudah ? Mungkin ada yang tahu, tapi ada jugak yang tak tahu, kan. Yang tak tahu dan yang dah tahu tapi still nak tengok macam mana cara printscreen dengan lebih mudah, korang boleh pergi SINI.

Najwa kasi tahu sebab Najwa tengok banyak yang tanya Kak Tia macam mana nak print screen. Najwa baca entry Kak Tia tuu dah lama. Tapi asal buka laptop jee, mesti pergi terjah blog atau ber-facebook. Mana nak buatnya, kan. Hari tuu dah internet tak boleh guna, buka laptop tak tahu nak buat apa. Tetiba teringat nak buat header. Nasib laa masih ingat step yang Kak Tia kasi tuu. So, jadi laa header yang agak comot tuu. 



Ni header yang setelah beberapa kali Najwa try buat. Mana laa tahu boleh jadi cantik sikit, kan. Dan akhirnya jadi laa seperti yang di atas tuu. First edit nampak blur jee. Tak ada gambar nak masukkan. Tetiba teringat doodle yang Najwa download setelah sekian lama dari Kak Lyssa. Memang niat Najwa nak download doodles tuu untuk buat header sendiri suatu hari nanti. Alhamdulillah, tercapai jugak niat Najwa.

Dah laa, penat dah asyik menaip. 
Nak pergi lunch kejap.

. Assalamualaikum .


ツ Thank you for visiting Najwa's Blog ツ
Feel free to Like, Tweet and G+ ^^

2 comments:

  1. wawa blh tlg kakak. kkk dah buat ikut yg k.tia bgi, tp bla smpai dekat print preview dn print screen akk x tau kat mna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa , ni mesti kak nasuha baca entry wawa tak habis ni .
      atas tuu wawa dah bagi satu link cara nak print screen .
      ambil link ni :: http://www.lyssasecret.com/2012/02/tutorial-printscreen-cara-mudah.html

      Delete

Assalamualaikum and Hi ツ
Thanks for visit here and please
feel free to drop your positive comment ツ ^^

Copyright © 2012 - 2013 . All Rights Reserved by Najwa Ayuni .